Hem Fysioterapeut Massageterapeut Kiropraktor Läkare Formgjutna inlägg Kontakt/Hitta hit

Kiropraktor

Yrke och Utbildningar

Mikaela Larsson är legitimerad kiropraktor på MMC Idrottsklinik. Hon driver sitt eget bolag "Mikiro kiropraktik AB". Hon har en 5 åring utbildning från skandinaviska kiropraktorhögskolan i Stockholm. Under sista året av utbildningen gjorde hon externklinik på tv produktionen let’s dance samt arbetade på skolans egen patientklinik. Innan Mikaela startade upp sin egen verksamhet MiKiro Kiropraktik har hon bland annat arbetat på en kiropraktorklinik i Limhamn och på primärvårds rehab i Nacka, region Stockholm. Där fick hon vana att arbeta i team med olika yrkesgrupper så som läkare, sjukgymnaster med flera.

Bild av Mikaela

Det viktigaste för Mikaela som kiropraktor är att sätta patienten i fokus och att, efter en gedigen undersökning och diagnostisering, utforma en behandlingsplan som passar den individuella patienten. Till Mikaela söker du som upplever smärta eller stelhet i kroppen. Vanliga besvär som kiropraktorer behandlar är till exempel: molande ryggvärk, ryggskott, ischias, nacksmärta, huvudvärk, smärta och stelhet kring axlar och skuldror, diskproblem, domningar/stickningar och smärta i armar, ben och höft.

Om Mikaela

Mikaela kommer från Gislaved, västra Småland. Hon bodde i Stockholm under utbildningen och har så småningom hittat ner till Skåne. Mikaela har en lång bakgrund som volleybollspelare och spelade många år i svenska elitserien. Ännu idag har hon ett stort intresse för idrott och föredrar bollsport när det kommer till utförande. Härliga middagar med god mat eller resor med nära och kära är andra saker hon föredrar att göra på fritiden.

Boka tid via telefon eller mail
mikaela.larsson@mikiro.se